första inlägget.

Första inlägget brukar vara ganska långt, men jag håller mig till kortfattade inlägg.
Det är väl kul att läsa långa inlägg på andra bloggar men inte skriva i en och en halvtimme om allt som har hänt från första minuten jag vaknade tills sista minuten innan jag går och lägger mig. Då skulle jag väl skrivit rätt mycket, det blir så att jag förstorar upp det, att jag skriver som en svenska uppsatts som precis ska få ett mvg. Om jag gör det får ni säga till. Jag vill inte förstöra eran dag bara för att jag råkar skriva som min mamma.
Okej, dåligt exempel men det var den första jag tänkte på i ordet "lärare".
Och ja, innan ni frågar. Min mamma är lärare, och det är inget jag är stolt över. Särskilt när hon jobbar på samma skola och jag har henne i SO. Det är så pinsamt, varje gång jag har henne tänker jag att jag ska till närmaste affär och köpa mig en spade, gräva ner mig själv, och lämna en lapp: "det blev för pinsamt".
Men då skulle det blivit ännu pinsammare med tanke på att jag inte klarade av pressen att hoppa upp på bänken och skrika "du suger!".
Vet någon vem som kom på ordet pinsamt?
Den personen borde skämmas. Ett sånt ord har blivit väldigt uttjatat.
Dagens ungdomar tycker allt är pinsamt. T.ex. om man satt på McDonald´s och åt och det kom in en snygg kille. Då är allt mellan himmel och jord ganska meningslöst med tanke på att man sitter och tänker "men gud vad pinsamt, här sitter jag och äter mat för ett helt fotbollslag."
Nä nu borde jag hålla mig till mitt första löfte, korta inlägg. Även om det inte kommer funka får man väl försöka.
Puss h


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0